Tuesday, June 28, 2011

Husband_pilihan

hye u all, tajuk sempena ustazah pilihan tak lama lagi okey.. hukhuk, Igt nak masuk tp xpe la xsempat beli tudung ustazah lg. *senyum*

Entry before kat sini, kan nak citer pasal my dream guys tapi terpesong lak ke husband pilihan dek sebab peredaran umur yang semakin meningkat. kihkih... Skang ni bkan masa nak cari boyfriend dah u all, larian pecut terus pangkat husband. ngehehee....

Ni hanya lah rekaan imiginasi terlampau dan angan-angan aku je k, jgn la pkir over-over pulaks.. nama pun dream dowh... Bukan smua orang perfect pun, xdpt smua dapat satu dua tiga yang nak pun jadi la, alhamdulillah.. hikhikhik... mwahxxx... Kalo sape yang sejak azali menyampah kat aku, baik korang jangan baca nanti korang gak dapat dosa aku dapat pahala. hehehe... ehh panjang plak pembuka bicara aku... jom layan... kapoww!!!

1. Bikers
hah belum ape2 korang dh nak muntah ker?? haha... Ehem aku suke lelaki rempits. Rempit bukan sebarang rempit okey, tapi hanya yang menunggang sports bike seperti di ats sahaja. huhuu... Kalo die xde kereta pun xde hal.. hari ujan naik keta i k baby, haha.... Nnti dh anak satu bru u amik keta pulaks.. ngeh2!!

2. Healthy man. :)
Ehh nape pic ni lak. haha... Sbb mud tgh teruja lg dgn kl gangster babe. Ok xsmua healty man badan seperti di ats kan tapi kalo dpt ehemm bonus di situ. hehe.. Kalo xpun.. jaga perut tu pun dh ckup rasenya. Xcaya tgk laki2 melayu zaman skang smua bela perut. haha.. Saya sangat suke lelaki yang aktif. Aktif bersukan la bkan aktif laen eh. Lagi2 yang suka aktiviti outdoor, sesuai sket ngan aku ni. hehee... Bole bersama2 buat aktiviti ni kan kan?? Weeknd or free time jek, syg jom beskal, syg jom hiking, syg jom swimming, xke suweettt tu?? ngeh!!

3. kaki shopping
Suke lelaki yang leh layan aku round shopping mall, haha... Xsmua laki suke kan, aku paham sbb tu aku cari yang suke shopping means xde la die nak ngeluh2 mlas nak layan, hehe.. paling2 die ngeluh duit habes jek. kehkehkeh.... Tapi yang penting sebenarnya lelaki yang leh teman aku g tesco beli barang dapur. hikhik... Yang pandai pilih ikan molek2, sayur segar2, yang kenal ape itu bawang dan cili padi. haha... Basic pun dh ckup, lama2 msti die tau pnye kan kan... Kire die tau la ape keprluan dapur so snang bebila aku xfree leh die g shopping sendiri. and kalo boleh yang pandai turun dapur. ehemmm sungguh comel n terharu bile sekali skala husbnd trun dapur masak walaupun ayam msak kicap jek... err..

4. fashionista
ehh mcm over lak point no 3 ni, fashionista ni bese lebey kepada gegirl. hehee... Tapi saya suke lelaki yang tau pasal fashion. Heh!! snang la g shopping tnya pendapat, snang die nak komen. Ni idok.. follow bontot aku jek mcm body guard. huh!! I mean bukan fashion yg over2 k, at list yang simple but but up to date. bkan fashion haruk semcm. Mcm awal ashari tuu.. simple je dia kan tapi style der.. heh!! oww yerr on top of that, i really really in love with the boy who smell good. Seksi habes...

5. Career man
Sorry picta xde kena mengena ngan point. hakhak... Suke kan dan mahukan lelaki yang berkerjaya. X kire la ape kerjaya nya asalkan halal. heehe... Saya sangat sangat in love with hardworking guys. Dia ketua keluarga kan, haruslah kena kerja keras utk anak-anak dan saya sentiasa menyokong and always akan membantu.. acehceh...

6. Man who can lead the prayer :)
Ni bukan sebab aku nak poyo.. Seriously aku nak lelaki yang bleh jadi imam pada aku dan anak-anak. Yang kalau aku tak de dengan die akan slalu ingatkan, jgn lupe solat,syg.. ;) alohh somel kan... n nak topup sikit kalo leh ajak baca yassin setiap malam isnin n khamis... terasa lengkap kan family ku ini. alahaai insyallah, berangan mmg sedap..

Ehhh.. mcm terlebey sudah.. kihkihkih... ni je la wat masa ni mcm dh jauh sgt plak terberangan. Lagi sekali yerr u all, ni smua dream dream jek, jgn nak mengelabah sgt... kalo menjadi kenyataan. alhamdulillah la kan kan....Tapi kalo x dpt smua dpt sket2 pun jd laa.. hehe... kite ni hidup kan saling melengkapi dan saling mengingati...

nota penting : Point penting bermula dari point 6, 5, 4, 3, 2, 1

sekian, amin amin yaraballalamin...

Ehh ehhh sy nak gak tau dream guys kowang terutamanya my petom n aiyun n sesape la.. cecter gak.. ;)

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. muahahahah tu biker pencen wat gapo???adess adess xleh hingat... lawaks.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. hahahaha sape makan cili terasa la pedasnya.

    kalo x pencen pun pikir nam poloh kali, hehe...

    ReplyDelete