Sunday, July 3, 2011

Resepi

Welcome monday,

Best pulok rasenya bile bace blog orang-orang yang rajen memasak. Dan x kedekot pulok diorang share kat blog mika. Dan aku rase macam sangat tidak praktikal kalo aku tidak copy and paste untuk simpanan hari muda ku ini. hikhik...

So sempena tak lama lagi nak bulan posa, tahap angan-angan ku naik melonjak hokey kekwn.. hehehe... So di kesempatan ini aku dh start berangan nak msak setiap hari di bulan posa *angan-angan* insyallah jd kenyataan.

Sebabnya aku jenis yang tidak suka singgah menyinggah orang nya. Lagi-lagi ke baazar ramdan dik. Akak tidak berapa gemar. Akak dh biasa order jek tau-tau dah ade kat umh. ngeee.... Tapi kalo tepaksa akak pegi jugak tapi bkan yang jenis merayau dari hujung sampai ke hujung pasar. Dapat ape yang nak dh twus pulang. Kalo idok smua benda beli dek temakan hasutan syaiton...

Aku bukan kekwat xsuke pg tempat-tempat gitu dik non, buktinya akak amat gemar pegi pasar borong. Ala pasar yang ade jual ikan-ikan fresh, udang-udang, sotong, ayam-ayam.. Yang bau-bau hanyir tu.. Ya haduii akak jadi rambang nak semua ikang. Tapi xsuke siket kat pasar borong selangor tu sebab akak selalu kena ngorat. hahaha.... so akak pun guna je skill beramah mesra akak so dpt la murah.. kihkihkih...

dh mcm lari citer pulok.. sorry.... So aku dah save dah resipi-resipi simple utk bulan posa ni, Yehuuuu..... So akak macam nak hover wat plan schdule masakan untuk sebulan tu so nanti xde la masakan berulang belaku. Miahahaha... (jom gelak sesama...) sbb angan-angan aku terover pulok. Confrm hosmate aku bace cakap aku senget over.. hahaha....

Weeknd jek bebuka posa di luar, sila-sila wat appointment eh nak berbuka puasa bersama wahida. sbb thn lepas schdule akak penoh.. kehkeh.. <--- perasan muke ko,





*plan nak beli oven laaaa.... leh buat kek.. ehhh... lg skali overr. hee...

No comments:

Post a Comment