Wednesday, May 4, 2011

Number_2

Anak No. 2

Curik dri blog iza n kebetulan kami sama anak no 2. yang comeiii ..... ngehh!!

ANAK MANJA IBU- sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!

Manja kerrr??? heee tp saya x manja ngan ibu tp ngan ayah. hakhak.... smua bnda haku g kat die dlu. Aku dr kecik lbh rapat ngan ayah dr mak. Ngan mak mmg x sebulu. huhuu.. skang ni je aku leh on ngan mak but watever pun aku syg kedua nya...

ANAK DEGIL - Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

Yessszaaaaa saya dgn ini mengaku saya anak yg degil. Maafkan saya mak n ayah tersyg. Smua bnda aku jek btul, xde sape leh mnang kalo ngan haku… iskk tewuk tul perangai.

TAK PANDAI PUJUK - memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..

Ehhh yeke nih.X pasti tetba mcm xde pengalaman Pakwe majokk.. hahaa…Sbb bab jaga hati aku mmg 1st Class beb. Berani ke pakwe aku nak majuk. N aku rase xde sbb kowt die nak merajuk sbbnya mcm point kat ats tu.. Smua bnda aku jek btul. Hahahha bile mase die nak majuk nya kalo smua bnda aku jek btul. Tp kalo die majok kacang je mcm nak pujukk.. hurmmm… Point ni SALAH.

BERCINTA - Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …

Haaaih ni yg x berani nak ckp. Tp lately aku rase aku setia kowt. Selg aku x bosan selg tu la aku setia bah… Oiii dh tua siakk nak men2.. kihkihkih…. Point ni SIPI2 jekk. Tima kaseh :P

HITAM / PUTIH - Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi

Ermmm depnds kowt… kekadang goyah gak pendirian aku. Tgk la keadaan n perkara die hokeh… Point ni OK jek.

HATI - No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka

Heeeeeeee…. Hati gua lembut babe. Tp luaran je nmpk keras.. Tp jnis lantak ko la ade aku kisahh… Point ni TGH2 okey.

BERDIKARI - very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..

Nahhh ni sgt btul… Ko campak la aku kat mana pun, insyallah leh jek idup… Kwn leh cari musuh apetah lg… hoho~~~ Adik beradik aku be3 je kowt. Msti la akak amik berat perihal mereka. Tp xde la caring sgtt. As long as ko pndai bwk diri pepndai la ikau.. Huhuu… N mmg adik and abg aku ni mmg agak bergantung harap ngan aku. Kekadang aku la plak yg pnat n rimasssssss… Xkan smua dtg kat haku…

ARAHAN - anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri

Btul la tu… dh smua bnda ko jek btul kena la keja sndiri. Insyallah satu hari nnti babeh… Tp okey je nak bekerja ngan org tp byk dosa la… kihkihkih…

PEMAAF & caring - tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah

Emmm yela aku mmg pemaaf org nya. Malas nak amik pusing bnda lelama. Xde faedahnya lol. Kalo aku marah sila DIAM tp jarang kowt me marah. Me sopan hokey…

PAKAIAN - Nak ajer up to date…semua nak kemas....

Kemas ke haku oiii… X jugak sbb haku mmg asal bolllll jee… up to date tu x de la sgt tp up jugak laaa… haha… Kalo Up sgt aku x tekerjar nnti. Bek gua maintain pakai skinny jeans, baby shirt, selipar.. nahhhh itu haku… huhuuu…

2 comments: