Sunday, August 15, 2010

kembali

pehhh... sok dh kena start routine yg membosan kan.. hoho, pe nak buat.... layan!!!

hurmmm indahnya dunia dpt cuti seminggu. so pe agi mase besama family... pulang ke kampung halaman, Mcm bese la bile posa nak start aku akan sambut ngan family tercinta. Mase bujang ni la nak smbut ngan family ti dh bekeluarga xtau la dpt sambut sesama g ke x. tp aku akan pastikan maseh dpt sambut bersama mereka... (yeh syg) errrrrrr.... setiap thn mmg smua akan balik kampung utk sahur n buke sesama wajib okey. Thn ni pun alhamdulillah smua ada walaupun smua dh ade kerjaya masing2.

Tersungguh nyaman bile di rumah mak.. smua bnda tersedia.. ehehehe... Aku bile ade kat umh mak tabiat buruk ku adalah snang lenang. dan family ku mmg memberi kesenangan itu kat aku, hehehe... Bile sahur aku org last bngun, tnggu mkanan dh tersedia n Time buke aku owg paling last dtg meja mkn itu pun bile ayah dh panggil... ehehe... luv u mom n dad..

Seminggu aku perap kat umh tp bukan sebarang perap. Ni perap mendtgkan hasil anak misali, hakhak... kena menjait, huhhh mak ku tiap2 thn nk langsir bawu for raya so terpaksa aku buatkan.... kalo antar upah owg jait mahal dodol bek aku jait walaupun pinggang aku mcm nk patah, bontot aku nk jd bntuk segi empat demi nk mak ku heppy aku buat lerr.... fuhh memerah keringat aku dlm mase seminggu menjait dan akhirnya berjaya gak siap. yuhuuu.. sowy lupe lak nk amik pic kalo x leh ltak kan, yanadeiii... (kena improve utk berblog nih) heee....

Settle jait langsir mak, lik SK ade lg tugas menanti.. Menjahitt adalah tugas aku pd bulan posa, hahaa.. murni kan, ( huhhh ada la tu yg busuk hati bace, sbokk tau... lalalala..... ) ermmm mak ram @ mak housemate ku mntk tolong gak jaitkan langsir die, huhuu so tugas minggu ne, jait langsir raye mereka, moga bejalan lancar... aku sbnar malu nk jaitkan owg nya ni, maklumla jait sethn skali kan mna nak sma ngan owg jait setiap hari, confrm senget menget adalah feveret ku, haha.. maafkan anaknda, anakanda bru belajar kalo senget tgk je laa... haha, owg mntk tolong, kite tolong..... :)

Baju raya aku xsentuh g okey, yaa aduhh mmg bz dehh... xde masa nk bepoya2 bln posa ni, heee.... Yayy ade plan besama Joe n Huda (kwn karib ku) menjahit bersama2.. so suweet kan.. So Joe bersedia aku nk pinjam mesin jait tepi. Siap mesin kolej ko aku sapu 7 helai baju. hahaha... mmg pg raya pun aku maseh ngadap mesin jait mcm ne, heee.... xpe janji smua hepy aku pun heppy..

tetibe blurrr...... :D Sok kije weh, hurmmm.......... tata. smbung ti yer..


1 comment:

  1. perghhh gile seyh kawan aku ni tau berbakti dan wt bnda bfaedah hoho

    ReplyDelete